Klasa 5B

Powtórzenie wiadomości - "Bieganie po ekranie - program Pivot Stickfigure Animation - cz 1 27.05.2020

Wprowadzenie: 


Zadanie 1.
Uruchom program Pivot Animator, a następnie wykonaj polecenia.
a)     Ustaw wymiary animacji: szerokość 900px, wysokość 500px.
b)     W programie graficznym utwórz następujące tło (powinno mieć takie same wymiary jak animacja w programie Pivot):

c)     Rysunek zapisz jako plik png pod nazwą tło.
d)     Wczytaj tło do animacji


Zadanie 2.
Stwórz następujące figury:

a) ślimak
b) flaga
c) przeszkoda







segmenty statyczne:
skorupa i czułki
segmenty statyczne:
tkanina





Podróż z przeszkodami -  przygotowywanie filmu przygodowego 21.05.2020

Zadanie 1.
Stwórzcie animację przedstawiającą postać poruszającą się po określonej trasie. W drodze do celu główny bohater będzie pokonywał różne przeszkody. 


Tworzenie  i modyfikowanie postacie 14.05.2020

Wprowadzenie:



Modyfikowanie postaci:



Zadanie 1.
Utwórz w programie Pivot Animator film pokazujący lot patyczaka balonem. Zbuduj potrzebne elementy, dodaj je do animacji i zmodyfikuj w zależności od potrzeb. 

Lot balonem :


Tworzenie własnych postaci 7.05.2020

Zadanie 1.
Stwórz animację:
kucharza gotującego zupę. 



1.     Zmień kolor i rozmiar kucharza:
a.     Zaznacz figurę.

b.     Wybierz opcję Kolor.

c.      Zmień kolor.

d.     Kliknij OK.

e.     Zmień rozmiar figury.

Możesz to zrobić strzałkami lub wpisać w białe okno liczbę.







2. Budowanie rekwizytów i tworzenie animacji

  •        Zbuduj rekwizyty, na przykład łyżkę, garnek, stół, składniki potrzebne do przygotowania pysznej zupy.










           2 .  




  •        Umieść rekwizyty w odpowiednich miejscach sceny.



 


  •   Zmień ich kolor i rozmiar.
  •     Następnie stwórz i dodaj kolejne klatki animacji przedstawiającej kucharza gotującego zupę.





Animacje od kuchni 30.04.2020
Wprowadzenie:  
Okno tworzenia nowej postaci:


Tworzenie nowej postaci:



Rysowanie czapki kucharza:


Zadanie1. Narysuj w programie Pivot Animator czapkę kucharza.

Tworzenie prostych animacji 23.03.2020
Wprowadzenie:
Animacja płynna:
  

Animacja skokowa:


Ustawienie pozycji wyjściowej:
Zadanie 1.
Radość na łące

Przygotuj animację przedstawiającą radosnego patyczaka na łące.

1.   Utwórz nowy projekt (kliknij Plik, następnie Nowy).

2.  Stwórz nowe tło przedstawiające łąkę lub ściągnij obrazek z internetu.

a.     Uruchom program Paint.

b.     Ustaw rozmiar obrazu na taki sam jak w twojej animacji.

c.      Narysuj łąkę z fragmentem nieba.
3.     Przejdź do otwartego programu Pivot.
4.     Wczytaj tło z pliku tło_radość (kliknij Plik, a następnie Wczytaj tło).
5.     Stwórz animację przedstawiającą radosnego patyczaka na łące.
6.     Projekt zapisz jako plik programu Pivot pod nazwą radość_patyczaka (kliknij Plik, a następnie wybierz Zapisz jako).



Ustawienie wielkości animacji:

 Zapisywanie projektu:

 


Patyczaki w ruchu - Poznajemy program Pivot Animator16.04.2020
 Wprowadzenie:




Podstawowe funkcje programu Pivot Animator


Zadanie 1
Gimnastyka patyczaka
Stwórz animację przedstawiającą gimnastykę patyczaka.
1.     Utwórz nowy projekt (kliknij Plik, następnie Nowy).
2.     Ustaw patyczaka w pozycji wyjściowej.
3.     Na kolejnych klatkach animacji tak zmieniaj położenie patyczaka, aby wykonywał następujące ćwiczenia:
       ruszał głową na boki,
       zginał ręce – najpierw lewą, później prawą,
       wymachiwał lewą nogą,
       wymachiwał prawą nogą.
4.     Pracę zapisz jako plik programu Pivot pod nazwą gimnastyka.

link :https://download.komputerswiat.pl/grafika-i-fotografia/grafika-i-animacja/pivot-animator
lub: https://pivotanimator.net/Download.php
lub: https://www.dobreprogramy.pl/Pivot-Animator,Program,Windows,86808.html




Krótka historia – Sterowanie animacją 26.03.2020

Wprowadzenie:




Utworzenie prezentacji i dodanie animacji do jej elementów:




Metody ustawiania kolejności animacji:





Odpowiadającą ci metodą ustaw właściwą kolejność animacji elementów na slajdzie:

  1. Pojawienie się kota;
  2. Pojawienie się pierwszego dymku przy kocie;
  3. Zniknięcie pierwszego dymku przy kocie;
  4. Pojawienie się myszy.
  5. Pojawienie się drugiego dymku przy kocie.
  6. Zniknięcie drugiego dymku przy kocie.
  7. Pojawienie się dymku przy myszy.
  8. Zniknięcie dymku przy myszy.
  9. Zniknięcie myszy.
  10. Zniknięcie kota.
Zapamiętaj!
Do każdego z elementów w prezentacji możesz dodać animację,
Każdy efekt możesz dostosowywać do swoich potrzeb, na przykład czas trwania i moment,
w którym zacznie się wyświetlać.

Wprawić świat w ruch. Przejścia i animacje w prezentacji - utrwalenie wiadomości

      Proszę o przygotowanie prezentacji multimedialnej w programie Power Point.

      Prezentacja ma być na temat zdrowego stylu życia. Powinna ona zawierać

  • 6 slajdów
  • przejścia między slajdami,
  • animacje niestandardowe,
  • dźwięk(muzykę prześlę na pocztę elektroniczną)
       Dla przypomnienia udostępniam filmiki, które pomogą wam stworzeniu prezentacji            multimedialnej: 

Główne funkcje programu Power Point


 Przejścia między slajdami:




 Dodawanie animacji niestandardowych:


Wstawianie dźwięku do prezentacji:
Poniżej w linku przedstawiam przykładową prezentację multimedialną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz