1. Otwórz
program Scratch i wykonaj następujące polecenia.
- Stwórz trzy kostiumy duszka – każde w innym kolorze – i zmień ich nazwy na takie jak ich kolory.
Utwórz skrypt, w którym:
- duszek wypowie nazwę pierwszego koloru, a następnie jego kostium zmieni się na kostium w kolorze wypowiedzianym przez duszka,
- po 10 sekundach duszek wypowie nazwę drugiego koloru i znowu kolor kostiumu się zmieni,
- po kolejnych 10 sekundach duszek wypowie nazwę ostatniego koloru i kolejny raz zmieni się kolor kostiumu.
2. Otwórz program Scratch i zbuduj
skrypt, w którym:
- duszek kot prosi gracza o podanie dowolnej liczby z przedziału od 1 do 50 i zostają nadane odpowiednie komunikaty;
- następnie, po odebraniu komunikatu, losowana jest dowolna liczba z tego przedziału i zostaje nadany kolejny komunikat – po jego otrzymaniu skrypt sprawdza, czy liczba podana przez gracza jest równa liczbie wylosowanej; jeśli tak, dostaje on punkt, jeśli nie – traci punkt
- gra kończy się, kiedy gracz zdobędzie 20 punktów (wtedy wygrywa) lub -6 (wtedy przegrywa); duszek powinien wówczas poinformować gracza o wygranej lub przegranej;
3. Otwórz program Scratch i wykonaj
następujące polecenia.
- Utwórz listę z nazwami 5 dowolnych marek samochodów.
- Dodaj do projektu drugiego duszka – wybranego przez ciebie z biblioteki programu.
- Utwórz skrypt, w którym duszek kot zapyta: Którą markę samochodu lubisz najbardziej?, a drugi duszek odpowie: Najbardziej lubię … i tu wstawi nazwę jednego z dań wylosowanych z listy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz