Powtórzenie wiadomości żeglowanie po Oceanie Informacji.
Bezpieczne korzystanie z Internetu.
Z kotem za Pan brat – programujemy w Scratchu. 25.03.2020
Zadania 1 – 3 do
wykonania z wykorzystaniem Internetu.
1. Zapisz w których latach polscy artyści byli nominowani do
Oscara. Podaj cztery daty oraz imię i nazwisko artysty.
2.Znajdź w Internecie znaczenie podanych haseł:
PROKRASTYNACJA
–
REMINISCENCJA
–
3. Przetłumacz wyrażenie „szum drzew” na podane języki. Korzystając z translate.google.pl.
Niemiecki –
Hiszpański
Węgierski –
4. Uruchom program Scratch i wykonaj poniższe polecenia:
- Zmień kolor wybranego kostiumu duszka kota z pomarańczowego na zielone;
- Zmień nazwę duszka na „zielony kot”
- Wstaw tło z biblioteki programu.
- Zbuduj skrypt, po którego uruchomieniu duszek będzie powtarzał przesuwanie się o 15 kroków w prawo aż do zatrzymania działania programu przyciskiem nad sceną. Po dotknięciu krawędzi sceny powinien przenieś się w miejsce wylosowane przez program i stamtąd poruszać się dalej w ten sam sposób. Aby przenieść duszka w inne miejsce sceny, wykorzystaj blok z napisem „idź do wskaźnik myszy” z kategorii Ruch i wybierz na nim opcję losowe położenie.
5. Utwórz projekt
w programie Scratch. Usuń duszka kota i wstaw z biblioteki programu duszka
auto. Zbuduj skrypt, aby po jego uruchomieniu duszek powtórzył 5 razy
wykonywaniu ciągu trzech poleceń:
- Przesunął się o 150 kroków;
- Następnie powiedział brum, brum;
- A potem obrócił się w lewo o 90 stopni.
Niech wygra najlepszy - Jak policzyć punkty w programie Scratch - utrwalenie wiadomości
W
szkole rozpoczęliśmy tworzenie gry, w której zadaniem użytkownika
będzie wpisywanie wyników dziesięciu działań podawanych kolejno przez
duszka. Czynniki zostaną wylosowane przez program z zakresu od 1 do10,
natomiast wynik gracz wpisuje za pomocą klawiatury. Na zakończenie gry
duszek wyświetli komunikat o liczbie zdobytych punktów.
Filmy, które mogą wam się przydać podczas tworzenia gry.
Dodawanie zmiennych do programu:
Sprawdzenie poprawności odpowiedzi:
Aby nasza gra działała, należy stworzyć następujący skrypt
Udostępniam filmik jak należy krok po kroku wykonać zadanie.
Udostępniam filmik jak należy krok po kroku wykonać zadanie.
Można również skorzystać z opisu znajdującego się w książce strona 88 -94
Program Scratch można ściągnąć ze stron :
Również w Scratchu można pracować online o to link:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz