Klasa 4B

Powtórzenie wiadomości żeglowanie po Oceanie Informacji. Bezpieczne korzystanie z Internetu.
Z kotem za Pan brat – programujemy w Scratchu. 25.03.2020


Zadania 1 – 3 do wykonania z wykorzystaniem Internetu.
1. Zapisz w których latach polscy artyści byli nominowani do Oscara. Podaj cztery daty oraz imię i nazwisko artysty.

2.Znajdź w Internecie znaczenie podanych haseł:
PROKRASTYNACJA –
REMINISCENCJA – 

3.  Przetłumacz wyrażenie „szum drzew”  na podane języki. Korzystając z translate.google.pl.
Niemiecki –
Hiszpański
Węgierski –

4. Uruchom program Scratch i wykonaj poniższe polecenia:
  • Zmień kolor wybranego kostiumu duszka kota z pomarańczowego na zielone;
  • Zmień nazwę duszka na „zielony  kot”
  • Wstaw  tło z biblioteki programu.
  • Zbuduj skrypt, po którego uruchomieniu duszek będzie powtarzał przesuwanie się o 15 kroków w prawo aż do zatrzymania działania programu przyciskiem nad sceną. Po dotknięciu krawędzi sceny powinien przenieś się w miejsce wylosowane przez program i stamtąd poruszać się dalej w ten sam sposób. Aby przenieść duszka w inne miejsce sceny, wykorzystaj blok z napisem „idź do wskaźnik myszy” z kategorii Ruch  i wybierz na nim opcję losowe położenie.


 


5. Utwórz projekt w programie Scratch. Usuń duszka kota i wstaw z biblioteki programu duszka auto. Zbuduj skrypt, aby po jego uruchomieniu duszek powtórzył 5 razy wykonywaniu ciągu trzech poleceń:

  • Przesunął się o 150 kroków;
  • Następnie powiedział brum, brum;
  • A potem obrócił się w lewo o 90 stopni.
 
Niech wygra najlepszy - Jak policzyć punkty w programie Scratch - utrwalenie wiadomości
W szkole rozpoczęliśmy tworzenie gry, w której zadaniem użytkownika będzie wpisywanie wyników dziesięciu działań podawanych kolejno przez duszka. Czynniki zostaną wylosowane przez program z zakresu od 1 do10, natomiast wynik gracz wpisuje za pomocą klawiatury. Na zakończenie gry duszek wyświetli komunikat  o liczbie zdobytych punktów.
 Filmy, które mogą wam się przydać podczas tworzenia gry.
 Dodawanie zmiennych do programu:
 
Sprawdzenie poprawności odpowiedzi:
Aby nasza gra działała, należy stworzyć następujący skrypt

Udostępniam filmik jak należy krok po kroku wykonać zadanie.
Można również skorzystać z opisu znajdującego się w książce strona 88 -94 
Program Scratch można ściągnąć ze  stron :
Również w Scratchu można pracować online o to link:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz