Podsumowanie wiadomości zdobytych w klasie pierwszej
Korzystanie z programów edukacyjnych i zasobów sieciowych.
Otwarte zasoby w Internecie:
Zadanie 1.
Wyszukaj
strony oferujące kursy językowe. Sprawdź czy te strony zawierają
przykładowe testy egzaminacyjne. Wykonanie ich pozwoli Ci rzetelnie
ocenić poziom znajomości języka.
Zadanie 2.
Znajdź
w Internecie komputerowy program dydaktyczny z ulubionego przedmiotu,
oceń jego przydatność. Napisz krótką notatkę o programie w edytorze
tekstu Word.
Rozwiązywanie problemów informatycznych – podejście algorytmiczne
Wprowadzenie:
Zadanie 1.
Niedługo
rozpocznie się II etap konkursu z chemii. Pani sekretarka ma
dokumentację oraz dane wszystkich uczestników, zgromadzone w tabeli w
arkuszu kalkulacyjnym. Wasza klasa została wytypowana do pomocy w
organizacji konkursu.
Poproszono was o przygotowanie:
- identyfikatorów dla każdego uczestnika, zawierających: imię, nazwisko, nazwę szkoły oraz klasę;
- etykiety dla uczniów zawierające zakodowane dane.
- Dokonaj dokładnej analizy zadania, aby je dokładnie zrozumieć. Należy przygotować identyfikatory oraz etykiety. Dane wejściowe są dostępne. Kody możemy utworzyć, korzystając z dostępnych funkcji arkusza kalkulacyjnego.
- Przygotuj specyfikę problemu. Dane zawarte w tabeli arkusza kalkulacyjnego. Wyniki: identyfikatory dla każdego uczestnika.
3. Projektuj rozwiązanie:
- Otwórz tabelę w arkuszu;
- Wstaw w arkuszu dodatkową kolumnę " zakodowane dane";
- Oblicz zawartość kolumny "zakodowane dane"
- wykorzystaj korespondencję seryjną do stworzenia etykiet oraz identyfikatorów.
4.Zrealizuj z wykorzystywaniem komputera. Przygotuj samodzielnie wszystkie dokumenty.
5. Sprawdź czy przygotowane dokumenty są poprawne.
6. Przedstaw rozwiązanie nauczycielowi.
Doskonalenie wiedzy zastosowaniem narzędzi informatyki - rozwiązywanie problemów.
Wprowadzenie:
Tworzenie ulotki w programie Inkscape:
Zmiana koloru w programie GIMP:
Importowanie obrazu do programu Inkscape:
Linki do programów:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz